Piata abunda de „oferte” si „super-oferte”, unii ajungand ca din profiturile obtinute sa-si permita reclama scumpa la ad words google. In continuare va prezentam pe scurt cateva din riscurile la inmatricularea unei masini in Bulgaria dar mai ales riscul de a face afacerea cu persoana nepotrivita.
Puteti vizita si  pagina Intrebari si Raspunsuri pentru a va forma o viziune detaliata asupra Inmatricularii in Bulgaria si felul in care va puteti feri de viitoarele probleme.
Multi dintre ofertantii de pe piata inmatricularilor beneficiaza de slaba informare a clientilor si uneori chiar de naivitatea acestora.

In principiu, oricat te-ai pazi si oricat ai studia fenomenul, se vor gasi persoane prezentabile. Cei mai buni escroci au minte si atitudini impecabile de respectabilitate care sa va induca in eroare. Cel mult poti diminua riscurile urmarind urmatoarele aspecte:

  • Cine promite inmatricularea camioanelor “uita” sa-l avertizeze pe “saracul” intreprinzator ca ii trebuie si licenta de transport; chiar daca nu va intereseaza camioanele, credibilitatea celui care vrea sa faca bani din naivitatea unora este…
  • Persoana care spune ca va da chitanta de la fisc pentru masina dvs, “uita” ca nu se elibereaza o astfel de chitanta nicaieri in lume. Daca va mai si spune ca va puteti plati singuri impozitul pentru, chipurile, siguranta dvs, “uita” sa va spuna ca depuneti banii intr-o gaura neagra. De ce? Pentru ca fiscul bulgar chiar daca opereaza oarecum diferit, are aceleasi principii ca in orice tara democratica. Ai mai multe bunuri pentru care se face o impunere (o lista defalcata de plati), dar nu se poate plati separat pentru fiecare bun in parte. Ai o suma de plata totala (o datorie anuala catre fisc) iar pentru orice suma intrata in contul acestei datorii se elibereaza doar o chitanta partiala, dar nu una pe care sa scrie de exemplu: casa x, masina y, terenul z; Atentie! Cand se inscrie masina la fisc ti se da un tichet de impunere pentru anul in curs. Unii afaceristi va pun sa platiti (mai ales pentru „siguranta” dvs) in aceeasi zi. Cu contractul de vanzare cumparare acesta merge a doua zi si sterge masina de la fisc si astfel, spre deosebire de Romania unde nu se returneaza nimic, recupereaza banii.
  •   Cine va promite inmatricularea pe numele dvs cu rezidenta, “uita” sa va spuna ca nu va dau decat o adeverinta de rezidenta si ca nu va este de folos in trafic la intalnirea cu politistul rutier. Vezi puctul 4. din directorul Intrebari si raspunsuri. De asemenea daca va promite chiar si buletin bulgaresc (Atentie! Buletinul bulgaresc este cu fotografie color nu alb negru cum este adeverinta provizorie care este tot un card!), va trebui sa predati buletinul romanesc si eventual sa va faceti pasaport romanesc cu domiciliul in strainatate, altfel la un simplu click in baza de date informatizata a politiei veti figura ca locuiti de fapt in Romania si… (vezi similar la punctul 4. dar si 7. de mai jos). De asemenea, trebuie sa stiti (nimeni nu va spune!) ca masina este inmatriculata provizoriu. Adica doar pe perioada rezidentei. Prelungiti rezidenta, puteti schimba actele cu un alt termen de expirare. Mai nou, fara card european de sanatate nu obtineti rezidenta. Atentie! Romania elibereaza carduri cu valabilitate 6 luni! Din 6 in 6 luni trebuie sa va prelungiti rezidenta si sa va modificati actele masinii.
  •  Exista o mare confuzie cu termenul „inmatriculare Bulgaria pe numele tau”. Cel mai des este intalnita formula „Inmatriculare in Bulgaria DIRECT PE NUMELE TAU! Se insista chiar pe ideea ca nu ar fi nevoie de procura. Este o smecherie la mijloc din confuzia de termeni. Ce se intampla de fapt? Ti se inscrie masina pe numele unui bulgar sau pe o firma bulgareasca si sunteti trecut ca utilizator in acte. E drept ca apare numele dvs alaturi de cel al firmei sau al bulgarului, dar nu are nici o valoare legala. Regimul juridic este acelasi. Tot va trebuie procura sau imputernicire. Singurul „avantaj” este cel al orgoliului dvs de a va vedea numele pe acte, sau credinta, gresita de altfel, ca aparandu-va numele pe acte aveti vre-un drept suplimentar. Este exact cum, daca, de exemplu, lucrati la o firma in Romania si aveti masina de serviciu iar  patronul este de acord sa treaca in talon si cartea de identitate a vehiculului ca utilizator numele dvs. Nu rezulta nici un avantaj din asta! Din contra, daca dvs va dati demisia sau sunteti schimbat din functie, va trebui patronul, sau delegatul sau, sa mearga la Serviciul Circulatie sa schimbe actele pentru ca in trafic noul sofer v-a avea numai neajunsuri cu „militienii” nostri. Acelasi lucru vi  se va intampla dvs cand veti dori sa vindeti masina inscrisa in Bulgaria „pe numele tau”.  Dar cel mai mare neajuns este cel in care ai un accident (nu din vina ta) si compania de asigurari trebuie sa despagubeasca proprietarul masinii. Proprietar nu este utilizatorul masinii. Trebuie sa mergeti la cel care v-a inmatriculat masina si sa-i cereti procura, daca-l gasiti, o sa va taxeze cu cel putin 100 euro, „uitand” ca v-a inmatriculat masina „cu tot ce trebuie” . Ca o paranteza, si firma noastra poate sa faca acelasi lucru. Nu costa nimic in plus, nu este nici un efort suplimentar. Totusi nu-l recomandam nimanui.
  •  Pe acceasi idee, de pe la sfarsitul anului 2011, sunt firme (ale bulgarilor in special) care pacalesc clientii in felul urmator: iti inmatriculeaza cica „pe numele tau” si la urma iti arata numele tau pe acte, iti iau diferenta de bani, daca n-au luat toti banii inainte , iti pun in brate actele si-ti spun: „drum bun” intr-o romana impecabila. Daca din „greseala” il intrebi de o procura sau contract, iti spune: „asta nu trebe la tine, e pe numele tau…”. Ce-i drept e numele tau in acte, dar te trezesti in Romania ca de fapt numele tau e trecut ca utilizator si tu nu ai nici macar un contract de vanzare sau procura. Trebuie sa te descurci asa singur, cel putin pana la primul incident, cand trebuie sa reveniti la Ruse pentru ajutor, sau sa-l cautati pe intermediar sa va aduca actul de care aveti nevoie. Cu un contract in bulgara semnat pe genuchi de dvs (sau eventual cu unul fabricat in numele cuiva) se justifica la dosarul masinii pentru a nu o mai inscrie la fisc ea fiind in contabilitatea firmei lor intrata si iesita in aceeasi zi. Alti bani, alta distractie pentru o hartie semnata si stampilata. De procura veti avea nevoie in urmatoarele situatii: 1) accident din vina celuilalt, iar dvs pentru a intra in posesia despagubirii trebuie sa fiti mandatat de firma, ca doar nu o sa se duca angajatul meu (utilizatorul masinii de serviciu) sa ridice banii cu care firma mea trebuie sa repare masina. La fel, daca firma de asigurari va face reparatiile prin service-urile lor autorizate, de ridicat masina reparata o va face proprietarul, sau mandatarul acestuia. De asemenea, in situatia in care va face service-ul masina, va trebui pusa stampila si semnatura adminstratorului firmei pe devizul de repartii pentru a fi dat la aprobat firmei de asigurari. 2) Va ridica masina daca ati parcat-o gresit. Doar proprietarul. 3) Vreti sa mergeti intr-o tara non europeana (chiar si cand mergeti in Ungaria granicerii cer procura sau delegatia) cum ar fi Serbia sau Turcia. La iesirea din tara si masinile in Leasing trebuie sa ia delegatie de la Firma de Leasing. Mai sunt si alte cazuri care nu-mi vin acum in minte.
  • Sunt dintre cei care induc in eroare clientii cu termenul „impozit de drum” care nu e nici cal nici caruta. Impozitul masinii nu are nicio legatura cu drumurile, el este o taxa ce merge la bugetele locale. Exista in Bulgaria o taxa de drum, care este denumita Vigneta care este similara celei romanesti si este varsata Ministerului Transporturilor pentru intretinerea drumurilor nationale.
  • Mergeti la ITP si vi se conditioneaza efectuarea lui de platirea impozitului. Chiar si la masinile inscrise pe persoana fizica cu contract de vanzare cumparare, deci fara inscriere la fisc, unii cer asta. O mare gogomanie! Va cer putini bani, ca sa nu va deranjeze, dar contul pe care vi-l da (daca nu vreti sa le dati lor cash) sa va duceti la banca sa platiti nu este al fiscului. Daca nu credeti intrebati la banca un supervizor care stie engleza. In Bulgaria plata impozitului auto nu se face prin banca, ci direct la ghiseul fiscal.
  • Cineva care spune ca inmatricularea unei masini cu peste 120 kw (aprox peste 2500 cmc)  difera de una cu motor de 1400 cmc cu doar cativa zeci de euro cu tot cu inscriere la fisc, cand doar impozitul la o astfel de masina poate ajunge si la 350 euro (ex: masina cu 200 kw pana in 5 ani vechime) va inspira incredere?! Poate fi corecta cu dvs acea persoana si in alte privinte?!
  • Ati gasit un bulgar pe internet si va bucurati ca nu mai platiti un intermediar? Trebuie sa va ganditi ca daca pe intermediarul roman il mai „poti citi” dupa vocabular, bulgarul vi se poate arata ca si un intelectual daca rupe limba romana in punctele esentiale ale unei conversatii despre inmatriculare; dar faceti un test: sunati-l si spuneti-i ca sunteti un client mai vechi al lui si ca aveti o problema mare cu masina, sa vedeti daca are habar despre ce vorbiti (nici macar nu au o evidenta cu masinile care le-au trecut prin mana! -sute intr-o luna!) si mai ales sa vedeti daca mai este atat de amabil ca atunci cand veniti sa-i dati bani la inmatriculare. Raspunsul lui e invariabil: „tu vine la Ruse, eu vorbeste la KAT…, si rezolva problema la tine…!”
  • De cand s-au introdus asigurarile (sfarsitul anului 2012) personalizate in Bulgaria, samsarii de inmatriculari schimba firmele ca pe sosete. De ce? Firmele lor neavand bonitate, doar o scurta perioada de timp platesc asigurari normale, dupa care ele devin duble sau chiar triple. O astfel de firma nu mai este eligibila pentru inmatriculari noi si se vinde unei persoane care nu poate fi gasita, spus mai pe sleau, unui boschetar.
  •  E la moda modelul de a pune pe site parerile clientilor. Firma noastra a fost prima care a introdus aceasta sectiune din decembrie 2008. Din pacate nu mai este un reper de luat prea tare in seama. De ce? Multi dintre cei care posteaza testimonialul nu stiu nici acum ce acte detin. Daca este sau nu legala inmatricularea obtinuta. Multi, datorita emotiilor din zilele inmatricularii, daca au plecat cu masina inmatriculata, ne ridica in slavi, uneori chiar exagerat. Majoritatea dintre postarile reale se refera la cum a decurs inmatricularea, avand convingerea ca totul este ok. Mai sunt si testimoniale false, doar de dragul de „a da bine”. Si noi putem fi suspectati de asta! Aproape nimeni nu verifica asigurarile daca sunt valabile. Nimeni nu vede taxa ecologica de la dosar, daca a fost platita integral sau eventual sa insoteasca bulgarul la banca cand o plateste. Daca faci asta, bulgarul iti pune actele in brate si iti intoarce spatele.
  • Tot la moda este si mentionarea unui numar de ani de experienta: „Activam de X ani si am inmatriculat nspe-sute de masini…”. Chiar si fosti angajati de-ai nostri, care acum ne fac concurenta, declara asta. Cereti hotararea judecatoreasca, o sa vedeti ca ele sunt datate in cel mai bun caz de la inceputul anului trecut si inca nu s-a ajuns la un bilant. In anii 2007-2009 pe piata de profil au fost doar cateva firme in toata tara! Inmatricularea in Bulgaria era in faza de pionierat. Contabilii si angajatii bulgari in general luau si pielea de pe noi, iar profitul era mic si datorita neincrederii romanilor si numarului mic de inmatriculari. Puteti verifica usor. Cereti lista de impunere de la fisc cu sutele de masini inscrise. Daca gasiti doua firme, dupa multe cautari, care sa va satisfaca aceasta cerere puteti fi norocosi, ca aveti posibilitatea sa alegeti dintre ele pe cea cu cea mai buna oferta de pret sau dupa simpatie, daca preturile sunt identice.
  • Oricum vechimea firmei e relevanta. Daca au firma noua, inseamna ca cea veche este deja in lista neagra a asiguratorilor
  • Un mare semn de intrebare este acel contract nedatat, ce se uziteaza la inmatricularile pe firma. Contract ce ïl „linisteste” pe client, dar care poate fi completat ulterior. Asta doar in cazul in care ceri, pentru ca oricum la inmatricularile „pe numele tau” ori te pun sa semnezi ceva in bulgara, care e contractul de vanzare cumparare, ori fabrica ei unul. De ce se intampla asta? Pentru ca nu poti inmatricula o masina de peste 2500 cmc cu impozit inclus la un pret mai mic decat costurile. Si doar tu ca bulgar (si nu doar bulgar) n-o sa umbli la sfarsitul anului dupa roman sa-ti de banii benvol pe impozit. Cum spuneam si mai sus, sunt masini care au impozit si de 300 euro/an. Ce-i mai ramane la o astfel de inmatriculare „businessman-ului”? E logic nu? Cum sa-ti dai seama? La prima vedere nu ai cum. Trebuie doar sa citesti printre randuri, sa descoperi inadvertente, sa te informezi in prealabil, sa ai curajul sa ceri acte si astfel sa descoperi neconcordantele din declaratiile sale.
  • Inmatriculari de 350 euro, din care 175 euro este taxa ecologica bulgareasca si 150 asigurarea (in medie). Nu mai punem la socoteala taxa de inmatriculare, traducerea actelor adunand si scazand rezulta ca profitul este zero!?! E cazul sa mai discutam si de valoarea impozitului care difera de la masina la masina? Impozit care aceste persoane pretind ca este inclus in pret. Oare cum? Mai isi aduce aminte cineva de moda inmatricularii in Romania cu taxa ecologica falsa? Mai stiti pe cineva care a ramas cu masina inmatriculata dupa ce a trecut tavalugul verificarilor de dosare? Eu unul, nu. Vedeti cazuri aici.
  • Solutii pentru evitarea propunerii de lege, ce a panicat pe toti posesorii de numere bulgaresti, ar exista, dar atentie la cei care va promit contract de leasing. Legea bulgara nu permite decat platitorilor de TVA sa faca acest lucru. Credeti ca firmele fantoma, cele care doar de inmatriculari se ocupa, le convine sa se inregistreze cu TVA? Intrebati un contabil ce presupune asta si care este diferenta intre ele (cu sau fara TVA) si o sa va convingeti singuri de valabilitatea ofertei.
  • Fiind si dealeri de asigurari tot mai des ne lovim de situatii dramatice din teritoriu. Persoane de buna credinta care au inmatriculat masina acum un an, doi si care apeleaza la noi sa intre in legalitate. Unora li s-a dat asigurare falsa ce nu apare in sistemul asiguratorilor bulgari desi polita si cartea verde arata cat se poate de normal. Asigurarile se pot verifica aici: http://eisoukr.guaranteefund.org/. Uneori la inmatriculare samsarii sunt generosi si fac o polita de 1 an, dar care este platita doar cu avans valabil prima luna, dar cartea verde este falsa. Tot pe site-ul de mai sus se poate cauta si valabilitatea cartii verzi.
  • In goana dupa venituri facile, au aparut pe piata si inmatriculari false. Cum se procedeaza? Se fura numerele de la o masina inmatriculata pe Bulgaria, se confectioneaza in photoshop cartea si talonul, se plastifiaza si alaturi de asigurare si ITP- false iti ia masina si actele originale si ti-o aduce a doua zi (?!) inmatriculata in Bulgaria bine merci. Clientul de buna credinta afla ce afacere a facut in momentul in care ne trimit copia cartii pentru a le reinnoi asigurarea. Am descoperit falsuri fine unde CNP-ul firmei de fapt era al unei persoane fizice, dar si falsuri grosolane unde seria caroseriei era de Opel iar masina era un Ford, fiind evident ca cumparatorul nu a verificat seria, dar si situatii in care actele aveau stampila de Varna si numere de Ruse (vezi foto alaturat). copie carte Bulgaria falsa

 

O ultima intrebare retorica. De ce din multimea de oferte de pe internet in dreptul sectiunii contact gasiti doar 2-3% din acestea cu nume complete si adrese declarate?!

Mai multe informatii inportante gasiti in directorul Tipuri de inmatriculare in Bulgaria si in sectiunea Intrebari si raspunsuri despre inscrierea in Bulgaria.

 

Link-uri rapide:

Manager, Marc Vornicu

             
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Automatic Google Translate

Romanian     English French German Hungarian Italian Spanish

Newsletter


Aboneaza-te la Newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu tot ceea ce inseamna inmatriculari in Bulgaria (promotii, stiri, noutati legislative).
Nume:
E-mail:

Stiri si Noutati

Gata! Faci puscarie...

[caption id="attachment_2258" align="alignleft" width="150"] carte falsa bulgaria- cu ...

Taxa Auto 2015,...

Toate masinile vor plati timbrul de mediu chiar ...

Verifica-ti asigurarea de...

De anul acesta iti poti verifica singur valabilitatea ...

Asigurari Bulgaria la...

Asigurari RCA de 400 euro/an in Bulgaria? Da, ...

Bulgarii schimba codul...

Fabrica de zvonuri din Romania a mai produs ...

Link-uri utile

  • Powered by Dorutz.
  • Anunturi cu oferte de vanzare masini second hand, informatii, noutati, inmatriculari ieftine.
  • Mobile.de - oferta masini second hand - Germania!
  • Verificare online auto furate Europa.
Magazin piese auto ieftine